måndag 10 februari 2014

Fler flairknappar och egen bakgrund

Denna vecka får ni se en LO där jag använt stencil för att göra min egen bakgrund på ett vitt cardstock. Genom att leta fram några olika blåa och gröna nyanser av akrylfärg och blanda dem fick jag en bakgrund som matchar mitt foto. För att ta upp det svarta från glasögonen på fotot sprayade jag på stencilen över en skräp-papper och vände sedan ner den mot min LO så att mönstret stämde. På så sätt fick jag svart runt mitt mönster också. En kul teknik jag lärt mig i en onlinekurs och som jag kommer använda mig av ofta.


Jag har använt mig av flairstämplarna på denna LO också. Denna gången har jag gjort en variant där jag embossat med ett glittrigt embosspulver. Kul effekt!

Under den andra flair-stämpeln har jag stansat ut en dies från Cheery Lynn och satt som bakgrund. Jag stansade också ut några slingor med små blad som jag använt som dekoration.


Material:
Stämplar: flair-set,
Verktyg: Cerry Lynn dies
Dekorationer: distressrefill, blommor, mm

//Sandra

Inga kommentarer: