torsdag 6 februari 2014

Distressdyna

Jag älskar verkligen att använda mina distressdynor tillsammans med mina masker. När man drar med handtaget över masken så stannar färgen där man planerat och det är så lätt att få det ljusare i kanterna på masken. När jag gjorde den här LO:n så började jag med att bara plocka två olika distressfärger och masker på måfå och bara kladda ut lite färg. Tog hela distessdynan och tryckte försiktigt för att få små kvadrater här och var. Sedan så började jag leta efter något foto och fastnade för detta då det blev helt perfekt i färgerna. Efter några lager papper och några remsor tejp så var det nästa klar. Till sist stämplade jag några fjärilar och spetsmönster.


Papper: Craft samt spillpapper
masker: sicksack
stämplar: fjäril, spetsmönster
Övriga dekorationer: tejp, blommor, halvpärlor


Inga kommentarer: