fredag 24 januari 2014

Stämpla med Fotostämplar

Det finns många fina fotostämplar. Men de kan vara lite svåra att få snygga när man stämplar dem. gummistämplar kan vara lättare än clearstämplar. Jag har ett tips som kan göra det lite lättare.
Jag har använt mig av den här Rosenskära.


Först provar jag att stämpla med bara Distress Ink Dyna. Victorian Velvet och Dusty Concord. Du ser att motivet är lite ojämnt och otydligt och färgen kommer inte riktigt fram.



Nu gör jag om det hela och tar först Versa Mark Ink på motivet och därefter Distress Ink. Och sen stämplar jag motivet. Versa Mark liksom limmar fast mer färg från Distress Dynan och jämnar ut färgen på motivet.



Så här ser det ut i närbild. Överst endast Distress ink på motivet. På undre motivet finns både Versa mark och Distress ink.



Kom ihåg att ta med Versa Mark dynan först innan du tar Distressdynan.  Annars kan din Versa Mark dyna bli lite "solkig och lortig" Jag har missat några gånger och den blir ful.... 


ha det gott och Ses vi Maran 1-2 Februari? Glöm inte att anmäla dig.







Inga kommentarer: