onsdag 22 januari 2014

Distress ink ihop med överstryknings pennor

 Har du som jag rensat lite under julen? Hittade några gamla överstryknings pennor(ö-penna) och
 tyckte jag skulle testa en teknik jag läst om för ett tag sedan. 
Detta behöver du.

 Börja med att färglägga med en ö-penna, dra alla dragen i samma riktning.
De ska vara på lodrätt håll när du stämplar senare. Låt torka


 Distressa över hela papperet, mörkare i kanterna. Låt torka


Sandpappra över papperet i samma riktning som du drog ö-pennan,  tills du är 
nöjd med färgskiftningarna. Lägg på en omgång till med ö-pennan 
och låt torka Stämpla ditt motiv.


Vill du förstärka kanterna är det bara att lägga på mer distress.
Klart.

 Här har jag använt mig av en hexagon dies, sedan färglagt och stämplat


Ett av resultaten.


KvistStjärnflocka - storBlomma ?Veteax

Ses snart igen!

Inga kommentarer: