torsdag 12 december 2013

Smutsig bakgrund

Den här LO:n handlar om när jag och min dotter var ute på promenad förra hösten. Vi tog en hink och gick och samlade grejer på gatorna runtom. Jag hittade inget papper som passade till den kalla blå färgen och den mörka asfalten så istället fick jag göra en egen bakgrund. Jag använde en mask som jag sprayade med grå mist som jag gjort med distressfärg. Efter några omgångar med spray så blev det så mkt färg på masken att jag vände på masken och "stämplade" av färgen från masken istället. Min stazon dyna hade minimalt med färg kvar (jag behövde fylla på den den) så jag kunde stämpla även med den och det gjorde de små sträcken i små rektanglar. Riktigt cool effekt. Det blev ytterliggare lite rött färgskvätt och en stämpel med skvätt samt bilspår.

Materiallista
stämplar: bilspår, färgskvätt
mask: Small check 
dekoration: löv



Inga kommentarer: