måndag 16 december 2013

Pastellfärgad LO

Känner att jag bryter trenden som varit det senaste med massa julinspiration här i bloggen genom att idag visa en pastellfärgad LO som jag gjort. Trots att fotot innehåller ganska starka färger, både klarblått och orange, valde jag att försöka hålla mig till milda färger i mitt val av papper och dekorationer.


För att få lite liv i det rutiga bakgrundspappret har jag använt en stencil och sprayat med en distressfärg som går ton i ton med pappret. Det blir lite mer liv i pappret utan att det blir för mycket och för rörigt.


På fotot ovan ser man bakrundsstämpeln jag använt, det är en av Pysselmyrans nyaste stämplar som kallas bakgrund splash.
Material:
Papper: mönstrat papper, cardstock
Stämplar: bakgrund splash
Dekorationer: washitejp, bling, spray av distressfärg, mm

//Sandra

Inga kommentarer: