måndag 2 december 2013

Julig LO med Neocolor 2, första delen

Jag har gjort en LO med en liten tutorial på hur jag fick ihop bakgrunden, så idag blir det många bilder i mitt inlägg!

Först använde jag decopage-lack för att fästa ett gammalt notpapper på min cardstock.

Sedan plcokade jag fram mina Neocolor 2, som är vattenslösliga vaxkritor. Superkul att kladda med!

Jag målade lite med dem i färger som matchade mitt foto.

Sedan blötte jag ner det med en vattenspensel så det spred sig och rann lite över sidan. För att slippa vänta på torktider använder jag min embossfön för att torka snabbt.

Sedan satte jag dit mitt foto med några lager fotomattor under.

Sedan stämplade jag med några stämplar med juliga motiv, samtliga från Pysselmyran.

Min färdiga LO visar jag nästa vecka!

Inga kommentarer: