måndag 11 november 2013

LO med bakgrund av gesso och akrylfärg

Jag hittar mycket scrapinspiration på Youtube och just denna bakgrund har jag sett göras i en film där. Som vanligt glömmer jag i samma sekund jag stänger av vem som gjort den, så det kan jag tyvärr inte tipsa om...


Man gör i alla fall så att man målar ett tjockt lager gesso över en stencil. I mitt fall använde jag en 6" stencil (finns i Pysselmyrans hemmabutik) och flyttade den en gång för att täcka hela pappret. När det hela torkat (jag blåser det torrt med embossfön eftersom jag inte är den tålmodiga typen) så färgade jag in en brayer (rulle som man kan använda till diverse stämpel- och målar-tekniker) med akrylfärg från en dabbers och rullade ut över stencilen. Färgen fastnade mest ovanför och nedanför gesson på pappret, men även lite uppe på chevron-mönstret från stencilen.


Sedan har jag dekorerat med diverse stickers och blingdekorationer. Den vita blomman har jag gjort själv i en form som Pysselmyran just tagit in i sitt sortiment (finns i Pysselmyrans hemmabutik). Man använder en limpistol och en speciell sorts limstav för att fylla olika former. Superkul sätt att göra sina egna dekorationer! Den svarta cirkeln är en av Pysselmyrans nya stämplar. Jag har stämplat den med Versamark-dyna på svart cardstock och embossat den i holografiskt embosspulver.

Material:
Papper: cardstock, mönstrat papper
Stämplar: nytt kit
Verktyg: brayerembossfön
Färger: Versamark-dynagesso
Dekorationer: embosspulver, egengjord blomma, bling och enamel dots, mm

//Sandra

Inga kommentarer: