måndag 18 november 2013

Julkort med nya stämplar

När jag satt och hade demo i vår monter på förra mässan gjorde jag detta kort. Jag använde nya stämplarna både som huvudmotiv och dekoration.


Pappren jag använt kommer från Maja Design och samtliga dekorationer hittar man hos Pysselmyran.


Motivet är målat med Touch Twin marker som är en lösningsmedelsbaserad penna precis som ProMarker och Copic. Jag gillar att det finns många fler ljusa förger än med ProMarker som jag hade innan. Med Touchen kan man få till snygga skuggningar utan att det blir för mörka och färgstarka motiv. På paketet har jag t.ex. använt mig av tre nyanser av beige.


Jag har embossat i guldembossing och satt på en epoxycirkel över den andra stämpeln (hjärtat i cirkel) som jag använt tillsammans med blommor och lite lintråd som dekoration.

Material:
Stämplar: Fairytale samt nytt kit
Dekorationer: tårtpapper, washitejp, blommor, bling, mm

 //Sandra

Inga kommentarer: