måndag 9 september 2013

Bakgrund till LO av distresser

Jag fortsätter på min linje med att visa hur man kan göra egna bakgrunder till sin LO (man kan ju naturligtvis använda samma tekniker på ett kort, bara göra allt lite mindre).

Idag har jag använt mina distressfärger i sprayflaska och sprayat med en egengjort schablon. Jag började med en svagt rosa cardstock och klippte ut två rektanglar som jag rundade hörnen på med en hörnstans. Sedan placerade jag ut rektanglarna på mitt cardstock och sprayade.


När jag sedan flyttade på mina rektanglar syntes två ljusare fält. Jag rundade också hörnen på mitt foto för att det skulle passa ihop med bakgrunden.


Jag skapade sedan flera lager under mitt foto med både papper från Maja Design och ett litet tårtpapper, även en av rektanglarna jag använde när jag sprayade fick vara med i mitt lager av fotomattor. Jag skar ner min rosa cardstock någon centimeter i varje kant och satte ett papper från Maja Design bakom. Sedan sydde jag lite runt kanten och även runt mina rektanglar för att markera dem lite extra.


En lämplig stämpel fick bli basen för min journaling och så dekorerade jag med jeanscirklar och en blomma av organzatyg med en brad i mitten.


När jag var klar tyckte jag att Maja-pappret jag satt längst bak blev lite tamt i förhållande till den övriga LO:n. Jag tog då en Zig-penna och drog med den breda änden runt kanten på hela LO:n och sedan drog jag ett tunnare streck innanför det första. Tycker det ger en skarpare inramning som passar till LO:n bättre än den ljusa kanten som pappret hade tidigare.


Jag skvätte också lite här och var med vit akrylfärg som jag spätt ut med lite vatten. Vitt blev snyggt mot den rosa cardstocken.

Material

Stämplar: journalingstämpel
Dekorationer: organza-blomma, tyg, distressfärg, Zig-penna, mm


//Sandra

Inga kommentarer: