måndag 2 september 2013

Ytterligare en bakgrund på LO

Även denna vecka vill jag visa en LO med en bakgrund som jag gjort själv. Denna gång har jag använt mig av mina Neocolor II, som är vattenlösliga vaxkritor.


Jag kladdade lite med kritorna ungefär där jag ville ha mitt foto och tog sedan en pensel och blötte ned. Färgerna smetar in lite i varandra och man kan styra lite hur mycket man vill att de ska blanda sig genom att ta mer eller mindre vatten. För att få ytterligare liv i bakgrunden använde jag denna bakgrundsstämpel med rutmönster.

Min LO dekorerade jag sedan med lite washitejp, två journalingrutor, trädekorationer och häftklamrar. För att få lite mer färg satte jag pappersremsor längst upp och längst ned på min vita cardstock. Sedan sydde jag fast remsorna med min symaskin.


Material:
Papper: vit cardstock, mönstrat papper
Stämplar: rutor
Dekorationer: Neocolor IItejp, häftklamrar samt egna trädekorationer


//Sandra

1 kommentar:

Christel sa...

Älskar dina LOs!