måndag 16 september 2013

Enkel bakgrund från Maja Design

Efter att ha gjort egen bakgrund till mina LO:s det senaste så är det kul med lite variation. Ibland hittar man papper som i sig själv blir en väldigt passande bakgrund. Just till detta fotot var det exakt rätt nyans på vattnet för att passa till ett av pappren från Maja Designs serie Vintage Summer. Jag gillar den här typen av mönstrade papper väldigt bra, jag brukar kalla dem enfärgade mönstrade. De är så användbara och enkla att arbeta med när man som jag ofta blandar papper från olika tillverkare. 


På denna LO har jag kombinerat detta papper med lite mer starkt mönstrade papper som jag skar till i lite olika breda remsor och placerade dem under fotot.Jag satte även några småbitar av samma papper till vänster på min LO för att balansera upp alla papper som finns bakom fotot. Av en bit vellum gjorde jag en egen ficka som passar lagom till ett journalingkort.


Jag koncentrerade mitt skvätt till några så ställen på LO:n och för att kunna styra helt över detta använde jag  dessa skvätt-stämplar. Jag stämplade med en svart Staz-On.

Material:
Papper: Maja Design, mönstrade papper, vellum
Stämplar: splashkitet
Dekorationer: journalingkort, vimplar, bling, thickers

//Sandra


Inga kommentarer: