måndag 23 september 2013

Bakgrund med inspiration från fotot

Jag kör vidare med mitt tema bakgrunder på LO:s. Idag vill jag visa en LO där jag hämtade inspiration i fotot till min egengjorda bakgrund.


Om man tittar noga på fotot ser man att det finns cirklar i glada färger på handduken. Dessa har jag härmat genom att göra cirklar av vattenfärg lite varstans på min cardstock. Jag använde också dessa cirkelstämplar att rama in de målade cirklarna med. Sedan dekorerade jag också lite här och var med de mindre storlekarna av cirkelstämplarna.

Jag har skvätt med lite utspädd svart akrylfärg och klistrat på lite guldstickers-hjärtan som dekoration. Bakom fotot byggde jag upp med flera lager av papper, bl.a. ett ljusrosa vellum och ett handgjort papper i vitt. Jag har dekorerat med washitejp som jag satt i flera lager och gjort det översta lagret skrynkligt för att få lite olika textur på min LO.


Material:

Papper: cardstock, mönstrade papper, vellum, handgjort papper
Stämplar: cirkelstämplar
Dekorationer: washitejp, hjärt-klistermärken, spets, härtklamrar


 //Sandra

Inga kommentarer: