onsdag 7 augusti 2013

Multi Media "Vågorna"

Jag har faktiskt fått fram mina vattenlösliga oljekritor. Jag köpte dem för jag trodde att multi Media var min grej...det var det inte. Jag kan inte arbeta med lim eller kladdiga saker utan få det "all over".
Den här gången är jag ändå ganska nöjd och skrivbordet fortfarande igenkännligt. Dock några enstaka små fläckar men, de går nog bort med världens bästa krit- och fläckborttagare. Ultra Clean.




Jag har använt mig av akvarellpapper. Jag grundade det med blå och gröna nyanser av oljepastellkritor och vatten. Sen embossade jag bakrundstämplar med Clear pulver. Embossade vita bubblor och blå bubblor. Därefter stämplade jag med vanliga Distressdynor. Texten är utskriven med dator isär klippt och distressad för att se lite sliten ut. Jag limmade fast meningarna.
Gjorde en tavla som är 15x15 cm, den står på mitt skrivbord nu :)

Jag har använt mig av:
Distressdynor: Peeled paint, Chipped Saphire, Stormy Sky
Embosspulver: Vit, Clear, Blå
Stämplar: Cirklar,bubblor och bård ur Splash Kit, Blomma ?, Bakgrund Spets, Bakgrund Stjärnor,
Kritor: Olje Pastellkritor

Våga prova ni också. Man behöver ju inte ha massa Gesso och stenciler. Det går att göra med du har hemma i färger och stämpeldynor.


Inga kommentarer: