måndag 26 augusti 2013

LO med egengjord bakgrund

Ibland kan det vara roligt att variera sina bakgrunder på LO:serna. Idag vill jag visa ett exempel på en bakgrund jag gjort själv. Det jag använt är en stencil med kvadratiska hål (i detta fall var det en gammal kartong där man tryckt ut delar till en sällskapspel) samt distressfärg. Jag blandade upp några olika gröna nyanser av distressrefiller med vatten i en sprayflaska och sprayade sedan över min vita cardstock. Klart!


Jag ville sedan göra bakgrunden lite livligare och ritade därför lite runt vissa av kvadraterna och stämplade lite skvätt-stämplar här och var. Jag blandade också upp stämplarna med lite äkta skvätt.


Jag valde att samla all dekoration i en klump vid fotot och min text. Jag har blandat lite smått och gott jag hittade i lådorna, bl.a. en bit från ett Maja-papper, en ruta jeanstyg, en blomma gjord av organzatyg (finns i Pysselmyrans hemmabutik) och en rosett som jag satt ihop av två olika band.


Material:

Stämplar: Splashkitet
Dekorationer: organza-blomma, tyg, distressfärg, mm


//Sandra

Inga kommentarer: