lördag 3 augusti 2013

Höstkort

Har suttit och gjort några höstkort i värsta sommarvärmen :)
Det här första kortet är ett ramkort. Träden i bakgrunden har jag köpt på scraploppis så jag vet inte vart dom kommer ifrån. Har använt mig av stämpelkiten Autumn with Susannah & Freddy samt Summerdreams with Annie & Carl. Jag har målat och klippt ut lite löv som jag limmat på träden. Dekorerat med blommor och blad (från egna gömmor) samt träknapp och halvpärlor. Till sist satt dit ett staket.
 
 

Stämplar:
 
 
 
 Materiallista:
Papper: Cardstock, mönstrat papper från Maja Design- Walking in the Forest
Dekoration: Halvpärlor
Die: Marianne design
Färg: Distress Ink refill
 
 
Snart dags att plocka in äpplen och göra äppelmos?
Här har jag använt mig av tre stämpelkit; Autumn witn Susannah &Freddy, In the garden och
Springtime with Ella. Mönstrat papper från Maja Design. Klippte ut ett recept på äppelmos från ett annat mönstrat papper och limmade fast. Dekorerat med fjärilar som jag haft Stickles på och gjorde lite vita bär på buskarna med hjälp av Pearl Maker. Sedan limmade jag fast ett snöre runt stämpelmotivet.
 
 
 
Stämplar:
 
 
Materiallista:
Papper: Cardstock, Maja Design - Walking in the Forest
Punch från Martha Stewart
Färg: Distress Ink refill, Stickles, Pearl Maker
 
 Trevlig Helg!

 
 

Inga kommentarer: