måndag 17 juni 2013

LO med massa hjärtan

Denna vecka vill jag visa en LO där jag jobbat mycket med spillbitar och mist. Jag rotade fram min pärm där jag sparar alla mina små spillbitar i plastfickor sorterade efter färg. Jag slängde fram några av alla papper som jag tyckte stämde med mitt foto med tanke på mönster eller färg. Sedan klippte jag het enkelt hjärtan av dessa. Lite vellum hittade jag också bland spillbitarna och fick då idén att skapa lite 3D-känsla genom att häfta fast vellumhjärtan i lager med några av pappershjärtana.


Lite varstans har jag stämplat med Pysselmyrans lilla alfabet, som jag tycker går lika bra att använde som bakgrundstämpel som att dela på för att skapa ord. Kul med variation!


Här nedan ser man lite tydligare den härliga effekten som vellumet har för att skapa 3D-känsla. Vellum finns i Pysselmyrans hemmabutik.


Inga kommentarer: