tisdag 7 maj 2013

Vårutflykt

Som många av er redan märkt har våren verkligen kommit nu och med den infinner sig många mysiga utflykter, vilket fick inspirera mig i detta kort.

Jag har använt mig av Maja Designs Vintage springpapper till kortet - både till basen och sedan även till dekorationer i form av de fina fjärilarna som finns i bården på pappret.

Stämpelmotiven har jag satt på 3D-kuddar och jag har använt stenmuren från Like a Fairytale - Autumn with Susannah & Freddy och på den har jag placerat lille Carl från Like a Fairytale -  Carl and his cuddly toy.
Som omväxling har jag den här gången satt tape över ballongerna innan jag stämplade, de är med på stämpeln i vanliga fall men denna gången ville jag göra ett kort utan dem. Blir nästan som två olika stämplar.
Fikakorgen är från  Like a Fairytale - Summerdreams with Annie & Carl.
Texten är från stämpeln med vännerna ovan, jag har klippt isär den och satt den på sniskan bara.

Kanterna är chalkade med brun stämpelfärg, en liten fågel är utstansad i samma Maja papper och slutligen har jag dekorerat med lite pärlor.
http://www.pysselmyran.se/node/2978                     



                                                    Må gott allihop!!!











 

Inga kommentarer: