torsdag 2 maj 2013

Välkommen sköna maj

Äntligen har maj månad börjat.
För mig är maj månad mer än välkommen. Jag tycker att vårmånaderna med maj i spetsen är den allra bästa perioden på året. Allt det vackra i naturen gror och grönskas sakta men säkert.
 
I slutet av månaden är det också dags för mors dag. Ett kort till mor passar väl bra att skicka. De måste göras i tid bara. Alltför ofta står jag där en dag eller två före och har inte hunnit eller kommit ihåg.
I år är jag redan färdig, inte alls likt mig. Nu gäller det bara att komma ihåg att posta kortet om några veckor... :-)
 
 
Till detta kortet har jag använt mig av en härlig stämpel som finns i Pysselmyrans sortiment.
Jag har färglagt motivet med distressrefiller. Sedan har jag klippt ut blomman och monterat det på ett bokpapper från en gammal bok som fått nytt liv i mitt pysselrum.
Stjälken och bladen har jag broderat med grön, lite tjockare tråd, själva bladen har jag klippt ut vellum och limmat fast med en sträng mitt på löven.
Texten har jag stansat ut med en dymo.
Klicka på bilderna här nedanför, så kommer du direkt till respektive produkt.
 
Blomma PP - Journaling
 
Dymo Caption Maker - Märkmaskin
 
 
 
 

Inga kommentarer: