måndag 20 maj 2013

Överblivna Thickers-alfabet

Som scrappare får jag väldigt många udda bokstäver och siffror kvar på de Thickers-alfabet jag köper. Jag har sett hur andra använt dem som bakgrund på canvastavlor och LO:s och ville göra ett försök på det jag med. Resultatet ser ni här nedan.


Först satte jag fast siffrorna och sedan droppade jag över pappret med flytande akrylfärg. Slutligen sprejade jag vatten över det hela för att färgen skulle blanda sig med varandra och lämna siffrorna lite mer synliga. En sådan här bakgrund tycker jag passar extra bra när man har ett foto med många olika färger.


Utspridd bland siffrorna har jag stämplat den lilla "meningslösa" texten från detta stämpelkit. Jag kompletterade också med den gammaldags kameran från detta kit.

      

Material:
Papper: craft cardstock, Maja Design
Dekorationer: Thickers-alfabet

Inga kommentarer: