tisdag 14 maj 2013

Konfirmand

Den här veckan har jag gjort ett lite annorlunda kort som en nybliven konfirmand fick ta emot i helgen som gick!
Jag lärde mig en ny kortvikning av Zora på Maran i Falköping som jag har haft glädje av nu - Tack Zora!


 


På framsidan har jag stansat ut bokstäver i två olika papper och satt lite omlott varandra för att få lite mer djup i dem. Jag har pyntat med Mini fanciful flourish och fjärilar. Rosor, pärlor och lite glitter har fått "blinga" till kortet!

På insidan har jag embossat stämpeln Latinska blomnamn och i nederkant på 3D-kuddar satt blommor från  Vår med Ella - Fairytale som jag först embossat med clearembossing på svart stämpel och sedan färglagt med glitterlim.

Blev en lite romantisk touch på kortet med mycket glitter och bling - passande en konfirmand i vårtiden.

 

Må bäst!!