måndag 6 maj 2013

Gör din egen stencil av stämplar

Idag tänkte jag visa hur man kan göra sina egna stenciler genom att utgå från stämplar. Jag valde två av molnen ur detta kit från Pysselmyrans Fairytale-serie.

Förutom stämplar behöver man ett blankt papper eller plast, en StazOn-dyna (som fäster på plast) och sax.
Man stämplar sedan upp sina motiv mitt på plasten för att få lite utrymme att skvätta bredvid när man använder sin stencil.


När man stämplar klart klipper man bort sina motiv och använder alltså det som blir kvar som stencil. På min LO nedan har jag använt distressfärg utspätt med vatten i en minimister för att spreja min bakgrund.


Pappren jag använt kommer från en av Maja Designs tidigare serier, Sommartider. Tycker det är kul att de fortfarande känns helt inne både färgmässigt och i mönster.


Material:
Papper: bl.aMaja Design,
Stämplar: molnDekorationer: spets, orgazaband



Inga kommentarer: