lördag 4 maj 2013

Blommor

Små små blommor

Det här kortet har jag bara använt mej av en enda liten stämpel, men många gånger.
Vikningen på kortet vet jag inte vad det heter.


Framsidan knuten ihop med ett band
Sidorna utvikta
Stämplat blommor på mönsterpappret och använt en pnch längst ner.
Hela kortet utvikt
Svirlarna är gjorda från en stencil som jag chalkat

Material:
Stämpel från Like a fairytale Springtime with Ella och textstämpeln Ett stort Grattis
Dekoration: Strass-stenar, stencil, band från egna gömmor

       


Verktyg: Öljettverktyg, dies, punch, chalk
Dekoration: Strass-stenar, stencil


Tulpaner

Här har jag också använt mig av blommor. Bara dekorerat med egenhändigt utklippta hjärtan som jag haft crackle accents på och givetvis stickles, några rhinestones och en rosett samt en stämpel. 


Material:
Stämpel från Like a fairytale Springtime with Ella, textstämpeln Av hela mitt hjärta

    
    
Papper: Maja Design Vintage Spring Basics, cardstock
Dekoration: Rhinestones, band från egna gömmor

Trevlig Helg!











Inga kommentarer: