fredag 12 april 2013

Svart är ingen färg...

... utan frånvaro av alla andra färger... :-)

Jag har gjort ett svart kort. Det är inte alltför vanligt för att vara mig, men jag satt och pysslade och jag hade en lila bas som jag först tänkte använda, men det blev lite blekt. När jag testade med ett svart papper så hände något, det blev lite dramatik i kortet och jag bestämde mig på direkten för att ändra.


 
 
Jag har återigen använt mig av den söta krokusstämpeln. Jag ska visa något annat nästa vecka, jag lovar... :-)
 
Motivet är färglagt med distressrefiller, som jag oftast gör. Bokpappret är från en lagom gammal bok som jag har slaktat istället för att slänga den i källsorteringen. På bokpappret har jag distressat både med ett handtag och med själva dynan på pappret, allt för att få dynamik i kortet. Där har jag använt en distressdyna, färgen Walnut Stain.
Spetsen låg framför mig och det passade så bra in här.
Jag har valt att inte ha text på kortet, jag kunde inte bestämma mig för om det skulle vara ett grattiskort, ett kramkort eller något annat. Så jag gör som jag gör ibland, sparar det som det är för framtiden. När tillfälle kommer kan jag skicka iväg det som det är eller fixa en text då.
 
 
 
Jag har bla använt följande (bilderna är klickbara):
 
Krokus
 
 
 
 
 
Nu har jag lovat att visa något annat än denna söta krokusen nästa vecka. Kom tillbaka hit då och även innan dess för att kika vad jag och mina DT-kollegor hittar på!
 
Välkommen!
 
 

Inga kommentarer: