måndag 22 april 2013

Somrig LO

LO:n jag visar denna vecka är gjord på ett papper från Maja Design. Just detta papper trodde jag aldrig att jag skulle använda. Men när jag såg hur väl det matchade färgerna och temat på mitt foto kunde jag bara inte låta bli. Under fotot har jag återigen byggt upp en fotomatta av spillpapper i olika färger som matchar fotot.


För att sudda bort orden som inte stod på svenska på Maja-pappret har jag kladdat på lite gesso och distressfärg som jag stämplat en bårdstämpel från kitet nedan över. En kul sätt att göra sina bakgrundspapper lite mer personliga. En av de stämplar som matchar bården fick bli till lite svaga fotohörn på LO:n.



Nedtill på min LO har jag satt dit en egengjord blomma av organzatyg som finns i Pysselmyrans hemmabutik.

Material:
Papper: bl.aMaja Design,
Dekorationer: gesso, distressfärg, washitejp, organzablomma

Inga kommentarer: