måndag 29 april 2013

LO med favoritfoto

Jag och min dotter var och scrappade med Sofia och hennes döttrar i fredags. En av de LO:s som jag gjorde var denna med ett av mina favoritfoton från förra sommaren. Tycker det är så sött och ganska talande för hur vår dotter har sina knep för att övertala sin pappa.


Basen är gjord på en craft-cardstock. På den smetade jag ut gesso med ett kontokort för att skapa ett lager med färg som bakgrund. Det gröna scallop-kantade pappret har jag gjort själv genom att först göra en cirkel med  sew-stamper stämplarna och det tillhörande cirkelverktyget och sedan klippte jag ut det.
Jag använde mig av fjärilstämpeln och stämplade med den både över och under fotot i en oregelbunden linje.



På detta foto ser man lite mer tydligt att jag har ett lager med organzatyg bakom mitt foto. Jag klippte en rektangel och värmde på den med min embossfön för att få den att skrynkla sig lite snyggt. Den skapar lite djup på mitt alster. Jag dekorerade också med en bit spets och lite bling.

Material:
Papper: bl.aMaja Design,
Stämplar: fjärilstämpel 
Verktyg: sew-stamper
Dekorationer: gessoblingstenar, organzatyg


Inga kommentarer: