torsdag 4 april 2013

Krokus i rabatterna

Jag är så inspirerad av våren, väntar ivrigt på att snön ska försvinna. På jobbet har vi en solvägg där snödroppar och krokus blommar för fullt. Men här hemma hos mig ligger skogen som ett skyddande täcke för solen, snön kommer ligga kvar länge.

Jag har gjort ytterligare ett kort med våren som inspiration och jag har använt Pysselmyrans fina krokusstämpel.

 
 
Jag har målat motivet med distressrefiller. Blandar ofta färgerna hej vilt, men här har jag nästan uteslutande använt mig av färgerna Mustard seed, Peeled paint, Crushed olive och så Antique linen till själva löken.

Sedan kan jag inte låta bli att göra kortet lite rått, med wellpapp, säckväv och så en bit av en gammal tumstock... :-)


Här är stämpeln som jag har använt:

 Krokus
 
 
 
Hej hopp, på återseende snart igen!
 

Inga kommentarer: