torsdag 18 april 2013

Ja, må du leva....

Min son fyllde 10 år i veckan som gick och han förväntar sig varje år ett handgjort kort på födelsedagen. Varför skulle jag göra kort till alla andra, men inte till honom? Han är dessutom väldigt stolt när han själv går på kalas och får med sig kort som jag har gjort. "Mamma, alla tycker att du gör så fina kort". Tänk vad ett personligt kort kan betyda mycket...
 
Självklart gjorde jag ett kort till min Axel på 10-årsdagen.
 
Jag har stämplat motivet flera gånger bredvid varandra. Lyckades få dem med ganska bra mellanrum, hade akrylklossens kant som mått när jag stämplade första gången och sedan fortsatte jag med samma mått alla gånger jag stämplade för att få ljusen i samma höjd.
Den som är lite observant ser att jag har maskat bort ett av ljusen längst till vänster. Jag tejpade bort det på själva stämpeln innan jag stämplade motivet på mitt papper.
 

 
 
 
Här är stämpeln som jag har använt, klicka på motivet för att få mer information om stämpeln.
 
Ljus
 
 
Jag har använt ett privat alfabetsstämpel till texten, men jag hade lika gäna kunnat använda detta som finns i Pysselmyrans sortiment. Jag gillar de där mindre bokstäverna, de är så användbara.
 
Alfabet #2
 
 
Ljuslågan har jag glittrat med stickles för att få lite liv i motivet.
 
Stickles - Star Dust
 
 
Ha det så gott alla där ute!
 
 
 
 

Inga kommentarer: