lördag 6 april 2013

Inspiration med Ella

Stafflikort
Den här veckan har jag gjort ett stafflikort och av en händelse står Painting Ella och målar vid sitt staffli. Tulpanerna och katten kommer från Springtime with Ella. Retroblomman har jag duttat gesso på och värmt med värmepistol samt färgat kanterna med distress ink dyna. Sen satte jag en textstämpel på 3d-kuddar. (Textstämpeln kommer inte från Pysselmyran.)




Tag
Gjorde även en tag som egentligen skulle bli ett kort, men med lite felmålning så får man ta vara på det som går. Där har jag använt mig av Springtime with Ella. Klippte ut hink och spade. Stämplade på några myror och satte dit en textstämpel samt ett blad. (Textstämpeln kommer inte från Pysselmyran.)




Material
Stämplar från  Painting Ella och Springtime with Ella.
    
Färger: Distress Ink refill och dynor, Liquid pearls
Verktyg: punchar
Dekoration: Blommor, blad och halvpärlor
Dekoration: Organzaband (finns i hemmabutiken)


Pyssliga hälsningar



Inga kommentarer: