måndag 15 april 2013

Stämpla på plast till LO


Även idag visar jag en LO jag gjorde i samband med Maran förra helgen. Helgen som gick var jag med Sofia och Pysselmyran på mässa i Helsingborg. LO:n dekorerades då med den passande stämpeln där Ella målar från detta kit.
Jag valde att maska ihop stämpeln med staffliet så att det ser ut som hon målar på det. Om man blir osäker av att stämpla direkt på ett färdigt alster - eller som i mitt fall vill spegelvända motivet för att få det att passa in så kan man stämpla på klar plast som t.ex. laminatplast eller OH-papper. Även några splashar fick vara med lite här och där på LO:n. En pensel och paletten hamnade också de på laminatplast och dem satte jag tillsammans med de båda blommorna till höger.


Material:
Papper: bl.a. Maja Design,
Stämplar: Ella målar
Dekorationer: washitejpakrylfärgblingstenar, organzablomma


Inga kommentarer: