tisdag 9 april 2013

ALTRAT - Pyssel Å Plock

Hej på er alla!!

Efter en underbar helg med Pysselmyrans Mara i Vartofta känner jag mig till bredden fylld av inspiration och idéer inför vårens pysslande och skapande.

Under helgen fanns olika utmaningar att delta i och jag tänkte här visa ett alster ifrån en av dem.

Jag altrade en trist gammal konservburk och fick en fin burk till Pyssel Å Plock!

Min plan  var att hålla mig till svart, grått och silver på allt utom själva stämpelmotivet. Jag började med att stansa ut ett "fönster" i det svart pappret där jag ville att motivet skulle synas.
Motivet är från Like a Fairytale - Painting Ella och det har jag embossat med silver och sedan färglagt med ProMarkers.
Fäste detta bakom en bit OH-plast och satte fast det i mitt "fönster".

Klädde sedan burken med pappret och fortsatte med dekorationer.

Blommorna är utstansade i silver papper och för att få en mer fyllig blomma har jag limmat samman tre stycken och satt en liten pärla i mitten. Att ta hjälp av lim när man vill lägga lager på lager så här, gör att materialet hamnar och stannar kvar där du vill ha det, vid användning av ex bara brads vill det gärna flytta på sig.

Swirlen som jag har använt och stansat i ett grått papper är Fanciful Flourish från Cherry Lynn Design och kanterna på burken har jag dekorerat med vitt band - Sheer Ribbon som liksom stansen finns i butiken.
Bokstäverna är från egna gömmor men många alternativ finns hos Pysselmyran.

Må gott och hoppas att solen får skina mycket på er alla!

Sofia



Det jag använt mig av är:



Fanciful Flourish


Sheer Ribbon band - vitt


Egna gömmor av papper och bling.

Ha det så gott!!

















Inga kommentarer: