tisdag 26 mars 2013

Sitting Ella



Hej på er alla!!
Nu märker man verkligen att våren är på intågande - underbar solvärme, takdropp och JÄTTESMUTSIG hund som springer in och ut... Ja, det hör ju till det med men är kanske inte lika mysigt som övriga vårtecken!

Den här veckan har jag gjort ett riktigt rosa Grattis kort där jag använt fina "Sitting Ella" som jag färglade med Promarkerpennor och "satte" på en av linjerna på det rosa bakgrundspappret. Hennes ben och fötter har jag klippt ut så att de hänger fritt från kanten hon sitter på. "Sitting Ella"har jag maskat och bakom henne stämplat och embossat bakgrundsstämpeln "Grattistext", vertikalt har jag stämplat och även här embossat "Grattis på födelsedagen". Kanterna på det randiga och det ljus rosa pappret har jag färgat in lite med lila respektive transparent stämpeldyna, sedan doppat dem i embossingpulver för att ge dem lite av den lyster som embossing ger. Fjärilarna är utstansade i samma papper jag använt som bakgrund, bara använt andra sidan upp. Rosorna har jag sprayat med glimmermist och avslutningsvis dekorerat med lite bling. 

Resultatet - ett riktigt "flick-grattiskort"!!




Stämplarna jag använt:
Stämplarna "Sitting Ella", Grattis på födelsedagen #2 och Grattistext
   



Ha en riktigt fin påskhelg allihop!! 


// Sofia

Inga kommentarer: