lördag 30 mars 2013

Glad påsk!

Hejsan!

Idag tänkte jag visa två kort.
Våren är på väg. Snön smälter sakta bort. Det är dags att måla om.

Jag har använt Tim´s little hut och Painting Tim samt texten från Carl and his cuddly toy. Staketet från Springtime with Ella klippte jag ut och satte på 3D-kuddar. Texten satte jag också på 3D-kuddar. Penslarna hängde jag på staketet. Den stora från Painting Tim och den lilla från Painting Ella.

Jag har målat med Distress Markers, (som är samma typ av pennor som Tombow fast ett annat märke) och satt det mönstrade pappret på albumblad och gjort en ram av cardstock.



Material:
Stämplar från Like a Fairytale. Valda delar av kiten Tim´s little hut, Painting Tim,
Carl and his cuddly toy, Springtime with Ella och Sitting Ella




Det andra kortet kom till av flödande skaparlust. :-) Jag blev inspirerad och gjorde ett Center Step Card. Stansade ut dies och målade påskliljor från Easter with Emma & Lucas. Chalkade runt det mönstrade pappret och de utstansade diesen.



Material:
Stämpel från Fairytalekitet Easter with Emma & Lucas

Mörkbrun cardstock
Mönstrat papper från Maja Design - Vintage Spring Basics (som nu finns i webshopen)
 

GLAD PÅSK!

Inga kommentarer: