måndag 25 mars 2013

Fjärilskort

Hej på er! Jag tänkte att jag skulle passa på att visa ett kort som jag gjorde när jag satt och höll demos på mässan i Karlstad. Ni som har kikat på Facebook har nog sett en blänkare om det tidigare, men här kommer kortet i sin helhet.


Jag har stansat ut cirkeln och färgat in med Distresser. Denna gång valde jag att lämna en "rand" av papperet ofärgat för att ge lite highlight-effekt. Därefter har jag gått på med svart stämpeldyna och stämplar. Kanterna runt cirkeln är chalkade. Under cirkeln har jag fäst en remsa med tyll som är ihopveckad och formad till en lite större cirkel. Motivet sitter på 3D-kuddar. Lite washi tape som dekoration. Bakgrundspapperet fick även det bli en del av dekorationen eftersom blomman i hörnet gjorde sig så bra i sin enkelhet. Jag har slipat till kanterna på mönsterpapperet med en sandpapperskloss för att få de vita effekterna.


Materiallista:
Stämplar från de två kiten "Ord-kit" och "Smått & gott-kit"
  

Utstansning med Multi Shaper - Rose Bud
Washi tape - Harajuku
Papper från Maja Design - Sommartider "Klarblå himmel" 
 

Med önskan om en härlig påskvecka!

Inga kommentarer: