måndag 5 november 2012

Blå bland blåbär

Hela helgen har vi haft Pysselmara med Pysselmyran i Vartofta. Denna LO gjorde jag efter en av utmaningarna som deltagarna fick göra under dagarna. Man skulle använda 1 stansad kant, 2 foton, 3 fjärilar, 4 band, 5 stygn, 6 mönstrade papper, 7 tryck med samma stämpel, 8 rader med text, 9 halvpärlor och slutligen 10 häftklamrar. Inte helt enkelt kan jag lova!

Till mina foton från när vi plockade blåbär en gång i somras kunde jag ju bara inte låta bli att använda Majas papper med blåbär på. Jag tyckte dock att mönstret framträdde lite väl skarpt och kladdade därför ner pappret lite här och där med Gesso som jag spätt ut i vatten.


Ringarna som jag stämplat lite här och var symboliserar blåbär och tanken är att jag ska skriva datumet i den största av cirklarna.


Inga kommentarer: