torsdag 4 oktober 2012

Nya stämplar och bandanateknik

Under helgen som var testade jag på bandanatekniken. Det var jättekul!
Jag använde stämplar från de nya kiten "Splash-kit", "Ord-kit", "Verktygskit" och
"Like a Fairytale - Autumn with Susannah & Freddy"
samt bakgrundsstämpeln "Rutor".

Så här gjorde jag:
  • Jag stämplade alla motiven på akvarellpapper Aquafine Watercolour, maskade en del av dem, t ex Freddy och hammaren som jag ville ha längst fram.
  • Sedan färgade jag in papperet med distresser. För detta använde jag Ink Blending Foam (utan handtag) och dynor. Obs! Här maskade jag förstås Freddy och alla verktyg så att de inte skulle få färg på sig.
  • Därefter målade jag Freddy och verktygen med Tombow-pennor.
  • Jag målade en del detaljer med vit Soufflé-penna (rutor, spikar och verktyg).
  • Därefter fick "splash-stämplarna" lite Distress Stickles "Clear Rock Candy" på sig.
  • Till sist dekorerade jag med några skruvbrads och monterade kortet.

Här  ser ni resultatet:


En liten rolig detalj på detta kort är textstämpeln från ord-kitet. Där står:

Detta är en liten text om
ingenting. Den finns här bara
för att skapa en sådan där
härlig och go´ känsla i 
bakgrunden. Läser man
noga så finner man att här
egentligen inget står.

Att leka med olika stämplar så här lite kors & tvärs är jättekul! Och att färga sitt eget papper ger en oändlig färgkombinationsmöjlighet. Att sedan rita lite vitt som lyfter detaljerna är en enkel match.
 Testa gärna denna teknik du också :-)

Sofia Wernmyr

Inga kommentarer: