måndag 17 september 2012

Ruffig LO med Maja-papper

På DT-träffen igår fick vi med oss några härliga Maja-papper hem att skapa med. Jag fick en riktig inspirationskick och satte igång redan idag, och här är den färdiga LO:n. Pappren jag använt kommer i huvudsak från Summer Vintage-serien.


På textpappret har jag använt en stencil som finns i Pysselmyrans hemmabutik. Den har jag sprayat med egengjord mist av Vintage Photo. Bakom fotot har jag kladdat lite med Neocolor-pennor som jag strök ute med en lätt fuktad pensel. Lite gesso kladdade jag sedan på över. Dekoration blev lite två olika sorters tape, och så använde jag en av nyheterna i Pysselmyrans butik: sew-stampers (kryssen i vänstra nedre hörnet, och på tejpen). Jag har också stämplat med mina favoritstämplar: gammaldags text och stjärnor.


Inga kommentarer: