onsdag 19 september 2012

Rinnande färg

Halloj!
Den här veckan har jag provat mig på att låta färgen rinna på mitt papper. Sjukt nervpirrande. Först målade jag det turkosa fältet med dabbers. När jag hade gjort det insåg jag att jag inte hade något kladdpapper undertill och fick i panik leta reda på papper som det inte gjorde något om det rann färg på. På den stunden hann akrylfärgen nästan torka så trots att jag sprajade massor med vatten på färgen så var det inte så mkt som rann.. När det var dags för det blå fältet målade jag på blått sprajade och sedan vände jag upp mitt papper. Det gick mkt bättre.

De röda fjärilarna är en punch som jag tyckte var urfin, älskar formen på fjärilarna och dessutom gick det att embossa fjärilen. De parallella strecken är en rullstämpel som Pysselmyran har fått i sitt lager. Jag köpte tre olika mönster på en gång och de var verkligen superroliga. Det kommer bli många LO:s med parallella streck framåt..

 Ha det så bra!


Inga kommentarer: