måndag 10 september 2012

Bakgrundsstämpar

Denna vecka vill jag visa en LO, och jag vill sätta särskilt fokus på bakgrundsstämplarna som jag använt.


Jag använde ett mönstrat ark som bas, men för att det skulle stämma bättre ihop med de gröna färgerna på fotot sprayade jag lite mörkt grön distressfärg innan jag satte dit fotot. Jag dekorerade min LO med små tejpbitar och utklippta cirklar från ett annat mönsterpapper . På dessa har jag stämplat samma ringar jag använde förra veckan. En likadan stämpel-cirkel fick också bli en plats att skriva datum. 


När LOn var helt klart kändes det som att något saknades. Den var liksom tom och platt. Jag testade då att stämpla runt lite slarvigt med ringkompott-stämpeln och gammaldags text. Jag tog svart akrylfärg och målade lite på kanterna. Och sedan kändes min LO mer balanserad.


Inga kommentarer: