fredag 13 juli 2012

Idag har jag gjort något spännande...

Idag har jag gjort något spännande... av lite avklippt gardintyg blev det till slut en riktigt läcker tavla! En tavelduk fick bli underlaget att jobba vidare på. Så härligt att få kleta och kladda med gesso, akrylfärg och modeling paste. TCWs template i form av tegelstenar gjorde sig bra i sammanhanget, så även stämpeln "gammaldags text". Lite gamla knappar, skruvbrads och en något utbankad kapsyl som jag målat med akrylfärg fick bli små dekorationer... sedan kunde jag ju inte låta bli att sätta dit ett litet hjärta med "made with love" även om tavlan skulle ges bort till en kille, nämligen min lillebror :-)


Tegelstenar av modeling paste, knappar och skruvbrads...



Kapsylen och det lilla hjärtat ihop med lite mer tegelsten och knappar...
 
 

I verkligheten är tavlan 50 x 70 cm. Så här blev den i sin helhet:




Hälsningar


6 kommentarer:

Marja sa...

Fantastiskt läcker!!

Pysselmyran sa...

Tack :-)

Ciza Patricia sa...

Så otroligt fräck! Fick massor med inspiration. :)

Emma sa...

Fräck! Blir nog att test detta :-)

Myran sa...

Härlig!

mia.t sa...

Suuuupersnyggt!!!