tisdag 19 juni 2012

LO med kladd och tag

Denna vecka vill jag visa en LO som jag precis avslutat. Jag har byggt upp den med flera lager genom att använda gammalt spill- och kladdpapper - något som jag verkligen fastnat för. Denna gång lät jag till och med tejpen som höll pappret fast i min art-journal vara kvar som en extra dekoration. 

Bakgrunden har jag byggt upp genom att bl.a. spraya med egengjord mist av distressrefiller på olika ställen. Jag använde en stencil när jag sprayade och vände sedan denna upp-och-ned för att även ta tillvara på spillet. Jag har också kladdat på lite gesso och satt fast lite washitejp.

Tagen som jag dekorerade med en en som jag gjort för länge sedan med som inte riktigt passat in förrän nu. Den är gjord med distressdynor i brunt och lila och nyckel-stämpeln är embossad med transparent embosspulver. (Och ja, en av mina katter ville väldigt gärna hjälpa till när jag fotade - är glad att jag i alla fall fick några kort där hon inte var mellan kameran och LO:n.)

Inga kommentarer: