lördag 16 juni 2012

Äntligen lite tid för pyssel :-)

Vilken tur att man får en uppgift då och då så att man måste ta sig lite tid vid pysselbordet! Igår hade barnen examen och jag hade åtagit mig att göra klassens kort till fröknarna. Jag hade inte pysslat på jättelänge så det var underbart att sätta sig ner och köra igång.

Vanligtvis brukar jag oftast börja med själva motivet, men denna gång skar jag till bas och "fotomattor" det allra första, jag hade en känsla av att det skulle förenkla själva skaparprocessen. Jag hade också en tanke om att jag ville jobba med maskning och använda Fairytale-kiten. Så när själva basen till korten var färdiga satte jag fart med stämplarna. För att färglägga använde jag mina älskade Tombow-pennor. Jag tycker att de är alldeles underbara! Men jag använder dem oftast inte att måla med direkt, utan målar istället på en bit plast och plockar upp färgen med vattenpensel. Då har jag mer koll på nyanserna och det är lättare att få snygga övergångar.

Jag dekorerade kortet med organzaband, blad, pyntestrå och blommor med halvpärlor i mitten. Bakom motivet satte jag stora metallhörn som alltså bara sticker fram en liten bit.

(Organzaband, metallhörn och halvpärlor finns i hemmabutiken.)

När jag ändå var i farten gjorde jag ett par kort extra. Alla korten är väldigt lika, det är bara själva motiven som skiljer sig åt. Visst är det fantastiskt att man kan använda samma stämplar och ändå få olika resultat?! :-)







Ha en skön helg!



3 kommentarer:

bilisten sa...

Vilka kanonfina kort. Man blir riktigt pysselsugen när man ser dem. Ha en trevlig helg.

Anette sa...

Oj, så fina och vad du är bra på att färglägga.

Johanna sa...

Jättefina kort! Snygga färger som passar så bra tillsammans.

Ha det fint!