tisdag 8 maj 2012

Nya Maja-papper

Den här veckan har jag äntligen vågat klippa i mina nya fina Maja-papper. Den senaste serien är verkligen ljuvlig och de finns såklart att köpa här hon Pysselmyran. Jag tog till och med mod till mig att använda ett av de finaste. Min dt-kollega Sandra sa en gång till mig att om man är rädd för att klippa i ett papper eller förstöra sin LO så ska men förstöra det med flit istället. Riv isär pappret eller måla ett svart streck på det för då kan man ju bara förbättra efteråt.

Riktigt så vågade jag inte göra men bestämde mig iaf för att se till att kladda med färg på pappren. Så jag har stämplat, målat med gezzo, gjort cirkelmönster med punchinella och modelling paste, sprayat med mist, kletat med krita, chalkat och målat med rosa dabbers. Det var så roligt och jag blev verkligen nöjd till slut. Så dagens råd är att våga använda dina papper, även de som är för fina för att "förstöra".
Hjärtana har jag gjort på egen hand med samma metod som på Maja-pappren.



Inga kommentarer: