onsdag 25 april 2012

Smash book 2

Hej på er! 
Jag har fått ihop min Smash book nu och börjat använda några av sidorna. Framsidan är inte klar ännu men jag vill visa hur jag gjort för att inget ska ramla ur. Jag har sparat resårband  från gamla A4 mappar och återanvänder en här. Min bok är i A5 format och då blir de lite för långa. Men om man sätter dem som på bilden blir de perfekta. Sidorna i boken är  blandade några randiga papper från gamla block,sedan mönstrat papper, papper med fickor, enfärgade papper, allt för att det ska finnas olika möjligheter i boken.



Här kommer bilder på mina första två sidor. Experimenterade med NeoColor II på maran, ville testa hur det är att färglägga på Craft. Här kommer resultatet.Stämpeln är Underbara tvättKritorna är vattenlösliga med mycket färgpigment. 


Tagsen är  en cardstock från Maja design, alla kanter är  shalkade med distress. Stämplarna Minnen och Anteckningar har jag använt på sidan med en ficka. Jag har använt dubbelhäftande tejp till fickorna på två sidor, får se vad de ska användas till kanske vilka distresser jag har och hur de fungerar att måla med.


 
Hoppas du fått några tips om hur man kan göra en Smash book, sedan är det bara för dig att fylla den med vad du tycker du vill spara på. Jag kommer att återkomma till den vid ett senare tillfälle.


Inga kommentarer: