måndag 16 april 2012

LO med mixed media

Denna vecka vill jag visa en LO som jag gjort med mixed media. Jag har gått löst med massor av gesso och akrylfärg istället för mönstrade papper. Superkul! För er som kommer till maran till helgen finns en chans att få vara med och lära er grunderna.
På min LO har jag använt gesso, akrylfärg, oljepastellkritor och egengjorda mister av distressink. Jag har använt en stencil och punchinella för att göra mönster med dabbers. Dessutom har jag använt mönstrad tape. Hjärtana har jag gjort genom att klippa ut mönstrat papper. Kanterna har jag färglagt med oljepastellkritor och svart gelpenna för att få dem att smälta in i bakgrunden.
De härliga molnen kommer från ett av kiten från stämpelserien Like a fairytale. De är stämplade med svart StazOn-dyna.

Inga kommentarer: