måndag 2 april 2012

Kort från helgens mässa

I helgen har jag varit med Sofia på mässan i Göteborg. Under helgen hann jag knåpa ihop två kort vid demobordet. Tänkte visa dem här också så att alla har en chans att se dem färdiga. ;)

På båda korten har jag använd lilla Ella från ett av fairytale-kiten. Av en slump så blev hon klädd i grönt på båda korten. Jag har färglagt henne med ProMarkerLetrasets eget block för marker-pennor. Kanonbra!
Bakgrunden på korten har jag gjort med textur-pasta, gesso, akrylfärg, neocolor II, oljepastellkritor och egengjorda mister av distressink -allt i en salig blandning och påkladdat med penslar, palettknivar och fingrar. Allt på korten hittar ni i Pysselmyrans hemmabutik.

Kanterna kring mitt egengjorda bakgrundspapper är utstansade med denna stans.

Hoppas ni också haft en bra helg!

1 kommentar:

Linda sa...

This is just so beautiful.. As always very lovely work.. love it!! Hugs, Linda