onsdag 18 april 2012

En Smashbook till scrapen.

Jag har varit ute och surfat en hel del det sista. Jag har letat efter något där jag kan samla mina saker om scrapbooking. Såsom, var jag har  köpt något,  färgkarta, vilka verktyg jag har, vad jag vill köpa till/ önskar mig, tips och trix mm. Stötte då på smashbook och kände att det kan  passa mig. Smashbook är en bok där du kan samla allt möjligt, minnen, foto, bilder på saker du letar efter etc. Dessa böcker finns att köpa färdiga är oftast i A4 format , men det är lite stort om man ska ha med sig den. Därför gör jag en egen. du kan följa med på hur jag gör den under några veckor här på bloggen.





Jag har börjat med att välja mönstrade papper och färdiga tags, det fanns så söta i Maja design Vänner klippark Ulrika och Mina vänner Rosa Marina Klipparkom passade till mina papper. 












Här har jag sedan skurit till alla delarna i A5-format och rundat hörnorna som kommer att vara utåt.  En del papper är dubbla för att kunna göra fickor, visar detta i nästa inlägg. Jag har snålat när jag använt mina mönstrade papper, en del sidor är halva A5 av dessa kan det bli fickor mm. Vanliga vita papper och randig från ett block finns också med. Klippte också ut alla tags. Det kommer säkert att tillkomma saker efterhand. Men en grund är bra att ha.










En Bind it all maskin är ett måste i detta arbete, jag har gjorde hålen på motsatta sidan av de rundade hörnen. Här ska jag sedan sätta ihop hela boken när den är klar.









Pysselmyrans scrapstämplar  Kommer jag att stämpla på en del av sidorna.De som är med på bilden är: Journaling:-  bokrulle, Journaling- minnenJournaling- anteckningarsydd-fem i topplistaBlomma PP journaling och Journaling -oval med rader.
Känner jag mig rätt dyker det säkert upp några till, tittar du bland  journaling stämplarna tror jag du förstår att det är lätt att det tillkommer några.






Nu ska allt bara sättas ihop och stämplarna hamna på plats. Det får ni se i nästa vecka.
Hoppas vi ses på helgens mara som Pysselmyran anordnar i Vartofta.



1 kommentar:

Christel sa...

Ohh, det ska bli spännande att se den. Jag har letat efter en sådan själv.
Christel