tisdag 13 mars 2012

Sötnos bland molnen

Den här veckan har jag gjort en LO. I princip allt material utom tagen finns att köpa hos Pysselmyran. Jag började med att stämpla med textstämpeln på det randiga pappret ur Majas designs serie Äntligen. Sedan lade jag på ett lager gezzo över för att ljusa upp det hela och dämpa stämpeln så att det skulle se ut som om stämpeln fanns på pappret från början. I ena kanten av pappret lade jag på akrylfärg med mina dabbers i samma färger som det randiga pappret för att framhäva de färgerna. Hjärtat har jag först grundat med distressdynan Tattered rose och sedan sprayat med rosa färg.

Molnen är från ett av de nya kiten i Like a farytale som jag har stämplat på en sida ur en bok. Molnen är redan en favorit och de kommer jag förmodligen använda massor.

Ena kanten stansade jag så slarvigt jag kunde med retroblomma-stansen samt Marta-stansen. Lite guldfärg längs kanterna, på med lite färgskvätt och bling och sen klart.


Skapa på!
/Karin

2 kommentarer:

snojbi sa...

Åhhh vilken fin LO

Kramis

Iffa ...... sa...

Så fin LO! Kortet är ju bara så underbart fint =)
Kram Iffa