måndag 12 mars 2012

Somrig layout

Idag har jag då äntligen hunnit att skapa lite med de nya stämplarna. Jag började så smått med att använda ett par enkla av mina favoriter från Fairytale-kitet In the garden: 3 olika sorters gräs. De har jag stämplat längs med fotots kant och ut över bakgrundspappret. Tillsammans med det härliga pappret med björklöv från Maja Designs kollektion Äntligen blir det en somrig layout, passar ju bra när man kan njuta av en härlig vårdag idag.

Ett tips till den som tycker det är svårt att skapa med väldigt mönstrade papper är att använda gesso för att tona ner mönstret t.ex. bakom fotot som jag gjort här. Jag har dessutom sprayat lite med grön och brun distress uppblandad i vatten. Kanten på pappret har jag skojat till lite genom att stansa med lite olika stansar, kantstansarna jag använt är Babys breath och Marta.
Hoppas att ni också blir inspirerade av våren!


Inga kommentarer: