måndag 26 mars 2012

LO med himmel och gräs

Denna gång har jag lekt med att göra om det mönstrade pappret till en bakgrund för mitt foto med hjälp av akrylfärg, silkespapper och stämplar. Silkespappret knycklade jag till och limmade med Multimedium direkt på det mönstrade pappret. Sedan har jag färgat in det med lite blå och vit akrylfärg. Solen har jag gjort genom att spraya lite vatten på en gul dabberstopp och splascha den mot sidan.
Stämplarna som jag använt är från Like a fairytale-kiten Springtime with Ella (grind och staket) och In the garden (moln). Jag har dessutom använt den tomma poststämpeln för att gestalta en sol.
Här ser man stämplarna lite närmare. Staketet är färglagt med Tombow-pennor. Och så ser man det grönprickiga pappret från Maja Designs serie Äntligen som jag använt som grund för LO:n.

Hoppas ni haft en bra helg! Själv har jag spenderat helgen tillsammans med Sofia Pysselmyran på en hektiskt mässa i Helsingborg.

Inga kommentarer: